Fauna

De cativa ani imi doresc sa cunosc o dimensiune stramutata parca, dintr-o constelatie diferita, o dimensiune muzicala (si nu numai) despre care am auzit foarte putine lucruri vorbite, majoritatea purtate mai mult intre muzicieni Black Metal sau fani de peste ocean, din America. Si spun asta deoarece John Haughm mi-a spus acum mult timp despre FAUNA, o exprimare unica si de calitate. Cand AGALLOCH au venit in Romania, mi s-au reactivat cateva puncte de reper, atunci cand l-am vazut pe John purtand un tricou FAUNA.  Mi-am spus atunci ca voi continua sa explorez dimensiunea misterioasa despre care nu am citit sau auzit in Europa. Prins cu grijile zilnice dar si asaltat de trupe si case de discuri doritoare sa-si promoveze noile aparitii prin intermediul Kogaionon, am uitat de FAUNA, pana cand cei de la WOLVES IN THE THRONE ROOM au lansat un nou album, acum cateva luni. M-am gandit pana si la o modalitate de a aduce WOLVES in Romania in Noiembrie, dar dupa cateva scenarii facute de managerul lor, am ajuns la concluzia ca este prea complicat pentru acest turneu. A fost un compromis pe care l-am acceptat, deoarece evenimentele organizate sub sigla DonisArt nu sunt indreptate catre trupe aflate deja in turneu, care sa bifeze inca o tara. Si politica DonisArt a fost, inca de la inceput, sa ajute si sa promoveze trupe de calitate care nu au mai cantat in Romania pana atunci si care au ceva de aratat, prin concerte dedicate… de aceea am crezut intotdeauna ca DonisArt nu este un organizator de concerte si nu doreste sa fie vazut ca un promoter sau manager care organizeaza concerte ghidate dupa sinergii financiare sau logistice. In fine, aceasta gandire poate sa fie atipica si ilogica, dar cand determinarea si dragostea pentru Spiritul Underground domina fiecare urma de ratiune, chiar si imposibilul este posibil sa prinda forme… exact la fel cum prietenii mei din AGALLOCH au zburat cca 20 de ore sa vina in Romania si sa ofere fanilor 2 concerte unice, in doar 2 zile, dupa care 3 dintre ei s-au intors acasa… asta insemnand inca 20 de ore de zbor… si spun asta pentru ca stiu ce presiuni au fost facute atunci asupra celor de la AGALLOCH sa sustina un nou turneu in Europa… Au fost momente frumoase in Martie 2010, atat pentru mine cat si pentru trupa,dar si pentru cei care au fost prezenti la cele 2 evenimente speciale, unde Neige/ALCESTa urcat pe scena pentru prima data cu ALCEST.

De ce i-am mentionat pe AGALLOCH? Pentru ca ei sunt veteranii Metalului Underground nord-vest-american si in jurul carora, in ultimii 5-6 ani, alte trupe noi cu exprimari interesante s-au innodat. De ce i-am mentionat pe WOLVES IN THE THRONE ROOM? Pentru ca ei sunt cea mai vizibila trupa din noul val Cascadian Black Metal, curent care s-a impregnat deja in mintile cunoscatorilor si care (momentan) continua sa fie Underground. Mai mult, cele 2 trupe din America sunt singurele care au avut parte de promovare masiva si care au cantat de mai multe ori in Europa, de aceea fanii sunt atat de receptivi si rezoneaza de fiecare data cand aud numele acestor artisti… insemnand ca ele sunt deja trupe bine cunoscute intre fanii europeni ai Black Metal-ului. Si ambele trupe au avut sau inca au diferite legaturi cu FAUNA, nu doar ca exprimare a ideilor muzicale, dar si ca individualitati, mod de gandire sau cunoastere interioara…

Mai sunt si alte trupe interesante inspirate de padurile Cascadiene, dar cel mai probabil voi scrie un articol amplu despre aceasta creatie inteligenta care are loc in America de cativa ani incoace.

La sfarsitul lui Septembrie i-am invitat pe irlandezii de la ALTAR OF PLAGUES in Romania sa inaugureze conceptul KRUNA si, inca o data, am ajuns la subiectul FAUNA… si admiratia cu care au vorbit despre FAUNA m-a determinat sa fac ceva in aceasta privinta, pentru a nu ma multumi sa fiu doar un cunoscator pasiv al muzicii si conceptelor lor frumoase…

Prin urmare, dupa ani de dorinte si ignoranta, am reusit sa iau legatura direct cu membrii FAUNA.

Cei care nu au ascultat FAUNA pana acum, ar trebui sa asculte cu atentie „Rain” si „The Hunt”, cele 2 piese lansate de trupa, acum 4-5 ani. In realitate vorbim despre 2 albume, deoarece piesele sunt foarte lungi, de aproximativ 80 de minute fiecare… Este demna de mentionat inovatia muzicala a celor doimuzicieni, Echtra si Vines, care combina cu eleganta Black Metal-ul ultra agresiv cu Ambientul dar si pasaje de Apocalyptic Folk, toate integrate inteligent intr-un ritual unic… Bineinteles in jurul FAUNA graviteaza termeni precum ezoteric, transcendental, eco, bio, izolare, singuratate, saman, introspectiv, sacru, mistic…

FAUNA au terminat de inregistrat un nou album, „Avifauna”, care va fi lansat pe piata destul de curand, prin intermediul unei case de discuri obscure.

Dupa multe discutii diferite cu cei doi, am cazut de acord sa facem un interviu, dar informatiile oficiale privind FAUNA sunt destul de limitate. Mi s-a parut ciudat sa incep sa pun intrebari legate de trecutul FAUNA, mai ales pentru ca am avut oportunitatea sa adun cateva texte despre muzicieni din alte reviste.

Prin urmare, prima parte a acestui material va fi o dezvoltare indirecta a conceptului FAUNA facuta de-a lungul timpului de catre muzicieni sau jurnalisti ca: Alex James Evans, Joe Stannard, Ray Hawes si Set Sothis. Din raspunsurile celor doi muzicieni va veti putea forma o imagine relevanta legata de misteriosul, dar si misticul concept FAUNA.


2012©Adam Torruella

Asadar, sa intram discret in universul FAUNA, exact asa cum ni se spune sa facem:

„Va rugam sa luati un moment de pauza si pregatiti-va sa priviti pagina sau ecranul care elibereaza acest text catre voi. Sa facem o calatorie in Trecutul Adanc, folosind a usoara adaptare din ‘Cadourile evolutioniste ale animalelor’, de Joanna Macy.  Acceptiunea simtita pe care acest exercitiu o evoca este, probabil, cea mai buna introducere la care ar putea spera acest proiect.

Pentru inceput, va rog sa va puneti degetul pe incheietura si sa simtiti pulsul. Sangele circula. Aceasta capacitate, comuna tuturor formelor de viata, a aparut odata cu primele creaturi pluri-celulare care au creat cai de transfer pentru substantele nutritive, catre celulele lor interioare. Pe masura ce s-au dezvoltat, unele si-au creat o pompa musculara, o inima. Pulsatia pe care o simtiti este un dar al vechiului Vierme Strabun.

Apoi, simtiti oasele gatului si ale spatelui. Acele vertebre ale sirei spinarii sunt separate, dar ingenios imbinate. Ele acopera sistemul nervos central, si in acelasi timp, permit flexibilitatea miscarii. Pestele Strabun a facut planul, pentru ca nu ar fi putut inota daca osul spatelui ar fi fost dintr-o singura bucata solida. Ii putem multumi pentru aceasta minune care ne permite sa stam in picioare si sa mergem.

Acum, incepeti sa ascultati sunetele din mediul vostru. Putem recepta muzica si sunetele pentru ca oase minuscule vibreaza in urechea noastra interna, acesta fiind tot un dar de la Pestele Strabun. Au fost candva oasele maxilarului ei, inainte sa migreze in canalul auditiv al mamiferelor ca sa poarte sunetul.

Unele dintre perceptiile noastre senzoriale sunt interpretate in regiunea limbica a creierului, care se situeaza in interior, la baza craniului. Acesta este un dar de la strabunele si strabunii nostri reptilieni. El ne permite o placere intensa. Ne permite, totodata, sa ne protejam prin lupta sau fuga.

Acum uitati-va la mediul inconjurator. Observati cum ochii nu mai sunt pe lateralele capului, ca in cazul verilor nostri pesti si reptile si al multor mamifere, de asemenea. Strabunele noastre primate care se urca in copaci si-au mutat ochii catre fata, sa functioneze impreuna, ca sa poata sti exact locatia si distanta crengilor pe care sa sara. Lor le multumim pentru vederea noastra binoculara.

Va rugam sa va ganditi la mana voastra. Observati cum mana se curbeaza; observati spatiul pe care il cuprinde intre degetul mare si restul degetelor. Este exact marimea unei crengi capabile sa sustina un corp care balanseaza. Maimuta Strabuna a proiectat aceasta mana. Si creanga a fost proiectata de soare, aer si gravitatie, dar si de Strabunul Copac insusi, pe masura ce a crescut in inaltime ca sa atinga lumina, si a fost ingaduitor cu vantul. Prin urmare, noi, cu aceste maini, suntem stramosii copacului, ai soarelui, dar si ai vantului.”

La intrebarea ce inseamna FAUNA pentru artisti, raspunsul pare pe cat de complex, pe atat de direct:

„FAUNA nu este nimic mai mult decat efortul de a revendica si a intrupa ceea ce e in mod fundamental uman. Intelepciunea si frumusetea ce se gasesc in sangele nostru sunt nascute din milenii pe aceste soluri, contopindu-se impreuna cu creaturile manifeste ale Pamantului  si spiritele locului, cu marea si cu cerul. Urmarim o riguroasa cercetare filozofica asupra substantei umane, nelasand nicio piatra neintoarsa in efortul nostru de a intelege cine suntem. La scara larga, acest lucru inseamna a intelege de unde am venit, cum am ajuns sa fim in cea mai grandioasa poveste spusa vreodata, mitul tuturor timpurilor, un dans nesfarsit cu Ceilalti si o calatorie de proportii epice inimaginabile. FAUNA urmareste pasii lasati de aceasta calatorie, ducandu-le inapoi in inima fiintei noastre si la adevarul umilei noastre maretii.”

 

Un subiect foarte interesant se dezvolta aici intr-o exprimare mai degraba atipica:

„Suntem in mod iremediabil animale si aceasta este probabil salvarea noastra, la fel cum poate ar putea eventual facilita Intoarcerea noastra. Rubrica civilizatiei a incalcat si sfasiat intelegerea noastra despre noi insine, locul nostru in univers, si darul nostru unic catre lume astfel incat nu mai putem recunoaste maretia a ceea ce suntem. Omul este pur si simplu un alt personaj in piesa de teatru a anotimpurilor, o alta voce in corul fiintelor, special doar prin faptul ca impartaseste cu cei din jur (in mod notabil Bufnita) un rol de Observator. Oamenii au o responsabilitate speciala,  predestinata de mult timp de catre spiritele totemice si chtonice, de a vedea si a canta lumea, de a fi faptura care spune povestea acestei sfere, reinnoind ciclurile si chemand inapoi soarele din ascunzatoarea sa in fiecare zi. Acceptam bucurosi aceastaresponsabilitate, stiind ca matrita pentru implinirea cea mai complet posibila a potentialului nostru a fost inscrisa in sangele si in oasele noastre, ritualizate in aceste contracte dintre stramosii nostri si Ceilalti, cu mult timp in urma.

Suntem animale, si cu cat mai putin dam glas instinctelor noastre animalice, cu atat mai psihotici vom deveni.

Esenta vietii se gaseste in salbaticie; civilizatia este in mod inerent o institutie distructiva, care ne inhiba caracterul uman.

Sunt spirite sau forte in fiecare creatie care pot fi impartasite daca stim cum.

Trebuie sa ne intoarcem la o constiinta mitica in care sa ne concepem pe noi insine ca divini.”

De unde Echtra si Vines?

„Echtra si Vines sunt creaturi diferite fata de cele care traiesc in mod normal in spirala de care suntem legati. Desi in mod inevitabil exista un reziduu de identitate care ramane dupa transcendenta noastra, procesele de ratiune si simtire prin care trecem in aceasta stare alterata de constiinta pe care o reprezinta FAUNA sunt total diferite fata de ceea ce simtim in mod obisnuit. Este un proces puternic sa aplici vopsea de corp si sa te pregatesti sa pornesti in cealalta lume, si necesita ca individul sa slabeasca legatura lui cu lumescul. Aceasta are ca rezultat, inevitabil, pentru noi, obtinerea unei stari extatice ce poate fi inteleasa ca ridicarea din sinele nostru individual. Celelalte fiinte care devenim sunt rezultatul intalnirii dintre noi insine si Tot.

Echtra este un cuvant din limba irlandeza, de multe ori confundata cu galeza (este, de fapt, doar una dintre numeroasele variante ale familiei limbilor galeze), reprezentand o poveste ciclica in care eroul se gaseste pe sine, trimis pe neasteptate in cealalta lume. Aceste povesti, comune in traditia bardica a strabunilor nostri, de cele mai multe ori au ca personaj central o persoana care isi vede de treburile zilnice si se gaseste dintr-o data catapultat pe un pamant sacru.

Cel mai eficient mod de a explica ce inseamna Vines este acesta: Vines sunt bratele lui Dumnezeu. Inradacinate ferm in Pamant, si totusi intinzandu-se incontinuu spre cer; sugrumand Viata cu Viata.”

Cum vad muzicienii cele doua material lansate pana acum?

„‘The Hunt’ este o calorie mitica in natura imaginara a constiintei preistorice, incluzand manifestarile sale totemice arhaice si sustinerea fizica, psihica si spirituala pe care o ofera activitatea umana de a vana. Aceasta piesa ne poarta de la foamea dureroasa a cosmarului nostru prezent, printr-un labirint initiatic perfid, dincolo de granitele cunoscutului, catre unificarea finala a tot ceea ce este Viata prin ritualul consumului. Este simultan o calatorie palarela in salbaticia insemnatatii umane, cautand intretinerea sufletului in arta pierduta a Mitului.

La fel ca toata munca noastra, exista trei dimensiuni paralele in ‘The Hunt’. Una este legata de mediul estetic inconjurator in sine, cuprinzand muzica si cuvintele pe care le-am folosit ca pe o tehnica de inductie. O alta este ceea ce semnifica mitul imaginarului, care este o poveste pe care am conceput-o pentru a facilita incursiunea cat mai adanc posibila a constiintei noastre in transmutarea realitatii pe care piesa o presupune. Al treilea aspect este ritualul in sine, miscarile facute, vrajile facute si spiritele sau energiile alungate sau chemate, care au facut mediul viu care a fost adevaratul ‘The Hunt’.

Lumea sonica si cuvintele care o insotesc sunt disponibile la scara larga in prezent, si pot fi patrunse asa cum fiecare considera ca e potrivit. Aspectul imaginar implica un ritual pe care l-am facut, ca parte a procesului de conceptualizare, prin care am cerut Spiritului viziuni cu privire la ce urmeaza sa facem. Am fost ghidati de imagini puternice ale unui personaj care a ajuns sa fie cunoscut sub numele de Vanatorul, o fiinta preistorica, ce a fost intrucatva capabila sa devina contemporana cu noi, pentru a comunica anumite adevaruri sau exigente. I-am intrevazut calatoria: de la o recunoastere simpla a grupului in timpul unei foamete pana la intalnirea cu o femeie inteleapta din clanul sau, care l-a alungat din cuib, stiind ca el are un rol crucial de jucat in viata Poporului; au urmat miscarea sa in lume in cautarea vanatului si a darului spiritual al carnii… prin disperare, singuratate si frica lui, si, in cele din urma, la conversatia de moarte pe care a impartasit-o cu Cerbul si sarbatoarea care i-a redat puterea si vederea, lui si Poporului sau. Paralelele cu calatoria psihica pe care am intreprins-o sunt evidente, iar legatura inevitabila dintre aspectele materiale si cele spirituale ale relatiei noastre dintre Zei si noi insine sunt dezvaluite.

Aspectul ritualic a determinat o calatorie similara de anihilare si triumf, in timp ce ne-am supus, in mod fizic, trupurile si sufletele unor incercari si am primit binecuvantarea si daruri de la Spirit. ‘The Hunt’ a fost un ritual de initiere, care ne-a permis sa ne mutam intr-o identificare mai larga a ceea ce suntem, conectati prin Vanator la intreaga viata.

‘Rain’ a fost o urmarire in forma de poveste a miturilor stravechi, de eliberare a animalului uman de la origini indepartate. Am incercat sa ne deplasam constiintele intr-o calatorie de la marile primordiale la pesterile stramosilor nostri,si prin acest proiect se ajungem la intelegereacat mai complet posibil a ceea ce inseamna sa fii om. Prin atingerea in cele din urma a identificarii complete cu interconectarea incontestabila a Vietii intregi, Cautatorul in calatoria din ‘Rain’ a rupt cusca civilizatiei si a fugit urland catre locul implinirii, catre imprejurimilesalbatice care au dat nastere Sufletului uman .”

FAUNA a re-editat cele 2 materiale. Mai jos cateva referiri la „The Hunt” si la inlocuirea tobelor electrice:

„Editia originala ‘The Hunt’ nu a fost un ‘demo’. Intentia noastra initiala cu privire la muzica noastra a fost de a oferi un dispozitiv mnemonic pentru cei care au interactionat cu ritualul nostru live, permitandu-le sa reintre in stari modificate de constiinta, care au fost invocate acolo. Intelegerea noastra a cuvantului ‘demo’ este ca aceasta este prescurtarea industriei muzicale pentru ‘demonstratie’, un document simplu pe care trupele il incropesc in pripa pentru o trecere in revista a inregistrarilor lor in fata caselor de discuri, in speranta ca una din ele va lansa in cele din urma materialul trupei. Acest lucru nu a fost in nici un fel intentia noastra cu lansarile noastre initiale. Atat ‘Rain’ cat si ‘The Hunt’ au fost lansate pe CD-R, care au fost puse manual in carcase, impachetate manual in coperte facute din hartie de calitate. Productia a fost costisitoare in ceea ce priveste munca si costurile si nici unul dintre acestea nu au fost trimise caselor de discuri.

Includerea tobelor electrice a fost o alegere intentionata din partea noastra si nu a reflectat lipsa de atentie sau de ambivalenta fata de produsul lansat.

Ne-am schimbat perspectiva in aceasta privinta, totusi, si re-lansarea „The Hunt” va evita intr-adevar, tobele electronice. Suntem recunoscatori pentru oportunitatea de a redresa ceea ce am recunoscut a fi o slabiciune estetica din partea noastra, si simtim ca integritatea muncii straluceste mult mai vibrant acum. Proprietatile psihoactive ale acestei piese au fost accentuate de aceasta modificare si credem ca eficacitatea in ceea ce priveste intrarea intr-o stare imaginara a fost sporita.

‘The Hunt; a fost conceput si elaborat ca un ritual captivant de 1 ora si jumatate, care a inclus pe langa FAUNA si pe artizanul local, Lina McLean de la Design Brisingamen. Pentru a organiza labirintul logistic a acestei productii, au fost folosite tobe electronice. Cand a venit timpul pentru a lansa documentul fonetic al ritualului ‘The Hunt’, am ales constient sa ramanem la tobele electronice, stiind ca aceasta era adevarata fata a ceea ce am facut. Mi s-a parut important sa se permita ca acesta sa ramana asa cum a fost, pentru noi si pentru cei care au calatorit cu noi.

In anii intermediari, am recunoscut ca sunt multi care nu au putut sa ni se alature pentru a incerca trairea ‘The Hunt’, dar care merita sa guste o esenta a ceea ce a insemnat. Pentru aceste persoane, o abstractie acustica este cel mai bun lucru pe care il putem oferi, lansand la o parte dimensiunea live, iar noi avem responsabilitatea de a face ca documentul sa fie cat mai relevant posibil. Din acest motiv, ne-am intors cu migala si am inlocuit semnalele electronice cu bratele care lovesc pielea, stiind ca pentru ascultatorul neinitiat acest lucru ar facilita o mai puternica identificare cu motivatia care ne-a condus.”

Re-editarea celor doua demo-uri a starnit controverse intre fanii care vad FAUNA ca pe o trupa care nu ar trebui sa colaboreze cu casele de discuri. De ce? Citesc o declaratie facuta de voi cu foarte mult timp in urma:

„In primul rand, pentru a intelege aceasta dinamica va trebui sa stiti ca FAUNA nu este o ‘trupa’ in sine. Ne desfasuram activitatea intr-un mod care presupune o anumita abordare a sunetului si a prezentarii artei catre ceilalti, dar niciodata nu am fost interesati de caile deja urmate. Suntem muzicieni, cu siguranta, dar aceasta profesie este secundara rolurilor noastre, atat ca cautatori dar si ca samani. FAUNA este un efort de a proteja ascensiunea noastra, precum si pentru a deschide o lume in care altii pot gusta transmutarea Gri-ului. Industria muzicii tinde sa nu sprijine aceste obiective.”


2012©Adam Torruella

De ce ati semnat cu Aurora Borealis?

„Aceasta este o intrebare buna si este una pe care am fost obligati sa ne-o punem de mai multe ori. Difuzarea de artefacte fonetice a fost intotdeauna importanta pentru noi, desi acesta a fost in mod inevitabil de-prioritizata, intrucat s-au impus cererile de a crea ritualuri semnificative, provocatoare si atragatoare. Am recunoscut de mult timp faptul ca acei indivizi indepartati care au nevoie de remediul vindecator al muncii noastre ar fi mai bine serviti de o alta entitate, una care a luat misiunea sa de trimitere a acestor documente in lume. Nu am considerat niciodata cu adevarat acest lucru, cu toate acestea, presupunand ca toate compromisurile cerute ar lasa eforturile noastre mai putin coerente si puternice. Prin urmare, nu am urmarit reprezentare din partea unei case de discuri, si ne-am multumit sa trimitem un disc sau doua, in fiecare luna, pentru oricare solicitanti care au sapat suficient de adanc pentru a ne gasi.

Cand Aurora Borealis ne-a abordat cu oferta de a re-edita ‘Rain’ si ‘The Hunt’, initial am fost reticenti. Ca sa luam in seama aceasta cerere, a fost nevoie de asigurari repetate ca integritatea produsului final nu va fi pierduta si apoi am avut de clarificat impreuna modul in care materialul ar putea fi promovat. Atunci cand aceste discutii au fost incheiate, spre satisfactia ambelor parti, am cautat optiunea de impachetare care sa reflecte cat mai precis obiectivele noastre, precum si consideratiile estetice si ecologice pe care le-am luat in calcul. De fapt a iesit destul de bine. Suntem foarte norocosi, intr-adevar, ca l-am gasit Andrew, pentru ca este o persoana care pare sa inteleaga si sa creada in mod intuitiv in munca pe care o facem. El a fost destul de generos cu noi si, de asemenea, foarte intelegator cu excentricitatile noastre.

Unul dintre lucrurile pe care Andrew le-a spus initial a fost: ‘Mai multi oameni trebuie sa asculte asta’. Aceasta este indrumarea crescanda pe care am primit-o, indiferent daca de la prieteni apropiati si de incredere sau de la spiritele cu care lucram. Universul pare sa ne trimita un semnal clar ca a venit timpul ca munca noastra sa fie raspandita la scara mai larga. In timp ce acest lucru a fost initial confuz pentru noi si, desi a existat o dorinta de a ramane in limitele de siguranta ale obscuritatii noastre, in cele din urma am ales sa imbratisam aceasta miscare a Underground-ului. Ramane de vazut daca putem continua sa ne facem disponibili pentru acest proces mentinand in acelasi timp coerenta pe care a cerut-o intotdeauna acest proiect.”

Cat de important este ritualul vostru?

„Samanii siberieni se refereau la tobele lor, care erau batute intr-o maniera simpla si repetitiva, ca la calul lor. Aceasta inseamna capacitatea tobei de a-i purta departe, dincolo de lumea simturilor. Odata cu inceputul secolului XXI, ademenit intr-un labirint inconjurat de influentele devastatoare ale rationalismului si materialismului, FAUNA devine calul nostru.

In esenta, un vehicul pentru actiune ritualica, acest proiect poate fi, de fapt, inteles ca ritualul viu in sine. Inregistrarile sunt documente pe care le impartim cu altii pentru utilizarea in medii private, dar acestea trebuie sa fie intelese ca artefacte. Este un adevar nealterabil faptul ca medierea care are loc in procesul de a lua a ceva viu si a-l transforma intr-un obiect ii diminueaza flacara. Cu toate acestea, ni s-a spus ca aceste inregistrari sunt instrumente puternice iar noi onoram faptul ca putem oferi un portal pentru altii in aceasta era a fragmentarii. Exista o putere inedita in capacitatea de a disemina aceste documente portabile, care pot transforma spatii indepartate, artefacte imbibate cu valoarea nutrienta a muncii noastre.

Exista, de asemenea, anumite avantaje unice ale procesului de inregistrare. Muzica in sine, folosita ca un instrument pentru explorarea intrapsihica in mediul live, este capabila sa atinga o anumita puritate intr-o inregistrare. Deoarece muzica este canalizata intr-o atmosfera controlata, este obtinuta o claritate pe care o interpretare live nu o permite. Exista multe variabile intr-o interpretare si, in mod inevitabil, se pierde un anumit grad de exactitate in transmiterea sunetelor. Alocam o cantitate enorma de energie pentru procesul de compozitie si pretuim foarte mult capacitatea de a oferi pieselor o viata vibranta a lor”.

Exista un simbol care apare in permanenta alaturi de FAUNA. Ce semnificatie are?

„Apreciem foarte mult semnificatia runica ce corespunde acestui simbol. Acesta exprima, de asemenea, aspecte ale Ogham-ului, sistem pre-alfabetic de simbolistica al stramosilor nostri celti. Sigiliul nostru a fost ales in relatie cu aceste straturi de inteles; cu toate acestea, ceea ce este de o importanta primara pentru noi este potentialul imaginar al acestei semnificatii. Intentia noastra este de a transmite, intr-o maniera in intregime non-rationala, o forma non-referentiala, care poate evoca un sentiment de constiinta simtit de tot ceea ce suntem. Ii incurajam pe toti cei care intalnesc acest simbol sa-i permita sa arda in constiinta lor, intr-o maniera non-literala si sa ramana curiosi la ceea ce va fi dezvaluit.”

Simbolul se gaseste, de asemenea, pe coperta „The Hunt”…

„Coperta ‘The Hunt’ o descrie pe Eva, un instrument ritualic dar si un colaborator de multi ani cu FAUNA. Un craniu al unui elan, inscriptionat cu sigiliul nostru, Eva a fost cu noi la fiecare ritual care l-am intreprins inca de la introducerea noastra fatala din timpul conceptualizarii ‘The Hunt’.

Recunoastem importanta covarsitoare a animalelor in intelegerea a ceea ce inseamna sa fii om. Neamul nostru a trait intotdeauna intr-o observatie intensa si o afiliere cu animalele; este, probabil, aspectul cel mai infricosator al tragediei civilizatiei moderne, faptul ca nu mai interactionam cu animalele salbatice in mod regulat. Ar trebui sa fie evident ca oamenii nu pot trai intr-un mediu complet inconjurat de oameni si alte artefacte create de om si sa ramana sanatosi. Avem nevoie de Ceilalti pentru a fi in relatie cu noi insine. Am fost innebuniti, ca specie, de singuratate, o durere pe care vaga consolare adusa de ‘animalele de companie’ nu o poate vindeca.

Elanul nu este un totem pentru FAUNA, deoarece avem nevoie de o relatie multivalenta a lumii faunistice de a intelege locul nostru in acest cosmar. Maretia elanului ne inspira profund si a fost un cadou generos pentru psihicul nostru sa o intalnim si in padurile tropicale Hoh. Am primit coliere facute din dinti de elan de la un vraci pe care l-am cautat pentru a lucra impreuna la ‘The Hunt’ si recunoastem ca aceste animale ne cer sa cantam pentru ele. Cu toate acestea, am lucrat cu mai multe animale diferite, in scopul de a obtine o intelegere a noi insine si a procesului Vietii… si vom continua sa facem acest lucru.”

Despre relatia Fauna cu: Black Metalul, Satana, crestinismul:

„Unul dintre atributele fundamentale ale Black Metalului este atitudinea anti-moderna, o respingere intuitiva a civilizatiei si dorinta de a  o distruge. Indiferent de directia impulsului initial, mi s-a parut ca isi pastreaza acel cadru de baza critica. Puteti vedea aceasta tendinta atavica in temele pedepsei pagane si fetisizarii Naturii, ambele fiind omniprezente in cadrul mediul Black Metal. Aceasta critica de baza a fost, de asemenea, combinata cu o antipatie puternica fata de crestinism, care de obicei (cel putin in anii de inceput) a insemnat o tendinta spre satanism. In timp ce avem un respect deosebit pentru acesti primi pionieri, nu ne incadram in aceasta traditie.

O parte a respingerii Satanismului de catre noi se refera la timp. Pentru inceput, formele spirituale care rezoneaza cel mai profund in noi sunt mai vechi decat Satana. Mai important, cu toate acestea, cosmologia noastra subliniaza o atemporalitate care rezista istoricizarii mitologiei. Gandirea iudeo-crestina, care a nascut figura lui Satan, reprezinta apoteoza intrarii constiintei umane intr-o intelegere cu lumea noastra. Inainte de asta, oamenii au imbratisat ceea ce Mircea Eliade a scris in textul sau ‘Mitul Eternei Reintoarceri’: un mod de a fi care a facilitat un angajament ne-istoric cu structura mitica, o intrare pentru a deveni contemporan cu zeii cuiva, o recunoastere a faptului ca viata traita si cea de care se bucurau stramosii indepartati era aceeasi. Aceasta este structura fundamentala religioasa a oamenilor, gasita la toate popoarele pre-civilizate intr-o forma sau alta. Crestinismul are o cronologie a evenimentelor cosmologice care exista in timp si distruge facultatile noastre spirituale.

Una dintre deformarile constiintei care este in legatura cu acest lucru este un accent puternic pe dualitate, incapacitatea de a tolera nuante de gri, care reprezinta realitatea, in cele din urma. Pentru a-l parafraza pe Paul Shepard: un aspect al maturitatii este abilitatea de a afirma ambiguitatea, o extindere a handicapului ontogenetic pe care il resimtim ca oameni civilizati, foarte dificil de obtinut. Crestinismul ne incatuseaza catre o lentila perceptuala, care poate imagina lucrurile doar in termeni de dualitate,  fiind vizibil accentul pe bine si rau, cer si pamant, si, cel mai important pentru discutia noastra, Isus si Satana. Aceasta dualitate este parte din mostenirea de la care ne dorim  sa ne eliberam, deplansandu-ne in schimb spre o imbratisare pluralista a lumii noastre si pe tonuri nuantate de semnificatie care eludeaza ideologiile reductioniste.

Poate ca reductionismul final expus de paradigma iudeo-crestina este monoteist, fatada celor mai multe religii ale lumii, care le confera virulenta lor unica. Sensul ca lumea multivalenta in care locuim ar putea fi atribuita doar unei divinitati este un esec evident de intelegere, si turbarea celor infectati cu aceasta nebunie pentru a ‘converti’ pe ceilalti este un semnal evident al caracterului sau distructiv. Atunci cand oamenii au avut mai multi zei, au fost capabili de a accepta adevaruri multiple simultan, iar cand peisajul a fost strans legat de relatia noastra cu spiritele si stramosii nostri, am recunoscut adevarul fundamental ca, in sensul cel mai profund posibil, Totul este Unul. Crestinismul lucreaza impotriva acestei asimilari psihice a lumii si a acestei integrari personale pe care o ofera, limitand individul la o obsesie puerila ‘a binelui si a raului’. Satanismul pur si simplu capituleaza la aceasta logica esentiala.

Astfel, Satan si Hristos sunt doar doua parti ale aceluiasi intreg. Ceea ce vrem sa subliniem este faptul ca satanismul se bazeaza si sustine viziunea crestina. Ea exista in cadrul ei si intareste realitatea ei. Ca si creaturi imprimate in aceasta unitate functionala a experientei crestine, avem dificulatati de a gandi in afara ei. Satanismul, oricat de antagonic ar parea fata de crestinism, nu exista in afara crestinismiului si nici nu il ameninta.

Cu toate acestea, recunoastem forta mitica a lui Satan si imbratisam principiului luciferic pe care il reprezinta. Cele mai multe, daca nu toate sistemele mitologice au tricksteri, animale sau zeitati in forma de bestie care se razvratesc intr-un fel impotriva ordinii stabilite, adesea parand sa se bucure sa incurce oamenii cu mistere inexplicabile si probleme de nerezolvat, si, ca atare, exercita o putere care ar trebui sa fie cautata de toti oamenii.

Lucrul cu care cautam sa ne conectam, in contrast cu abstractizarea credintei crestine, este puterea supranaturala care se afla in sangele nostru si rasuna in urechile noastre. Aceasta forta, care ne deschide ochii si apoi ne vorbeste intr-un mod pe care nu il putem intelege, este atavismul. Acestea sunt moduri stravechi de a fi, care nu trebuie sa fie recreate; ele sunt acolo, asteptand sa rasara in noi, daca ne deschidem catre lumina lor. Aceste potentialuri intransigente ale omului sunt ca buruienile care rasar vesnic in fisurile din trotuar. Nu avem nevoie sa plantam buruieni, nici nu trebuie sa ne stricam trotuarul. Daca oprim zadarnicirea proceselor naturale, echilibrul va fi restaurat.

Unul dintre celelalte atribute primare expuse de Black Metal este expresia durerii brute, viscerale, fata de caracterul insipid al existentei noastre moderne. Credem ca oamenii au o notiune adanc inradacinata fata de modul in care ar trebui sa fim, si fata de cum ar trebui sa fie lumea care ne inconjoara. Acestea sunt asteptari genetice, conditionate de milenii de adaptare si rafinament, care au avut loc in salbaticie si au dat nastere sufletului uman. Cu toate acestea, lumea moderna profana din jurul nostru contrazice neincetat aceste notiuni, iar tensiunea dintre ceea ce cere animalul nostru interior si ceea ce lumea exterioara neaga are drept rezultat psihoza si mizerie. Prin muzica noastra si prin interpretarea ei, incercam sa recreem literalmente aceasta lume, care este aproape uitata (cel putin in mintea constienta). Scopul nostru este de a crea, intr-un mod real si transparent, un spatiu transcendent unde putem fi din nou animale. Acest lucru ne permite sa luam parte la mostenirea noastra samanica de comunicare cu regatele animalelor si plantelor, precum si cu lumea spiritelor. Ideea unui zeu in formare in fiecare dintre noi, in fiecare animal pe care il intalnim, in fiecare piatra din cale, este adevarata amenintare la adresa zeului cerului. Esenta atavismului nostru este acest proces al dorintelor noastre innascute, ce se ridica nechemate spre manifestare. In incercarea de a-si onora aceste instincte, provocam hegemonia lumii moderne sa aduca un tribut stramosilor nostri, pentru ca aceasta este adevarata noastra cale umana.”

Ce alte surse de inspiratie muzicala are FAUNA?

„Ne extragem inspiratia din multe surse. Evident, Doom Metalul a fost o sursa de inspiratie, asa cum a fost muzica primitiva din intreaga lume. Apocalyptic Folk-ul, Ritual Dark Ambient-ul, Tribal Industrial-ul, precum si diverse forme de muzica religioasa care, de asemenea , ne modeleaza constiinta”.

Si in afara de cele muzicale?

„Studii asupra samanismului si religiei stravechi, primitivismul, spiritualitatea plantelor, studii ale constiintei si Budismul reprezinta, toate, contributii importante ale sumei noastre de cunostinte. Studiul si practica aptitudinilor de viata timpurii ne-au ajutat sa ne conturam intelegerea, precum si furnizarea multora dintre artefactele ritualice, care sunt parte integranta a ceea ce facem. In primul rand, avem incredere in instinctele si visele noastre pentru a ghida activitatea noastra, si cautam sfaturi si inspiratie in mediul natural pe care-l purtam in interior si pe care-l servim.

Integram ceea ce facem in FAUNA in viata noastra de zi cu zi, inclusiv in practicile noastre legate de spiritualitate. Ritualurile si ceremoniile pe care le intreprindem, inclusiv relatia care am dezvoltat-o cu spiritele, care ne ghideaza, au o influenta puternica in procesul de luare a deciziilor care modeleaza rezultatul nostru creativ.”

De ce este forma voastra muzicala atat de agresiva? Este furie, manie?

„Manie. Da. O furie arzatoare traieste in inimile noastre, gustul amar al repulsiei si disperarii, necesitand vartejul psihic al extazului FAUNA. Furia, cu adevarat traita si integrata, aprinde rugul stralucitor purificator, ofranda noastra pentru acest domeniu ranit. FAUNA este o invitatie, atat pentru noi insine cat si pentru cei cu care interactionam, de a intra in cotloanele organice ale fiintei noastre, aruncand o parte si calcand in picioare raspunsurile conditionate fata de lumea care ne ineaca. Aceste raspunsuri conditionate, expresii ale psihicului traumatizat care traieste in noi, sunt adesea interpretate gresit, ca expresii ale naturii noastre animalice. Ele sunt de fapt o manifestare a miscarii animalelor frustrate fata de integritate si angajamentul semnificativ. Forta nerealizata a eurilor noaste interioare se incovoiaza catre o indreptare a celor nedrepte. Acest fapt necesita un act cathartic de distrugere, de creere a unui spatiu pentru ca sufletul animal sa-si regaseasca sensul.”

Fiind intrebati cu ceva timp in urma despre viitorul FAUNA, raspunsul a venit foarte bombastic:

„Ritualul live este ceea ce noi concepem ca fiind esenta FAUNA. Avem mereu nevoie sa creem spatiu pentru intruchiparea frecventa si pasionala de comuniuni spirituale cu ceea ce scapa intelegerii noastre. Noi invocam spiritele si intruchipam arhetipuri pentru a evoca esenta experientei noastre traita ca animale salbatice pe acest Pamant, si a atemporalitatii constiintei noastre. Aceasta abordare atemporala poate interfera uneori cu scopul documentarii.

Ne-am prioritizat astfel adoptarea diferitelor etape ale acestui ritual desfasurat pe emiterea de artefacte legate de ceea ce s-a intamplat deja. Am adoptat ciclul nostru de 3 (Avifauna) peste Vest in MMVII, si a urmat al patrulea capitol, de anul trecut (MMVIII). Ambele sunt piese avand lungimea unui album, care vor fi in cele din urma inregistrate si lansate. Avem de gand sa revizitam „Avifauna” in spatii de-a lungul Coastei de vest, printr-o serie de angajamente in primavara si vara aceasta. Cautam sprijin pentru o sedere temporara, toamna, in Europa, iar in iarna ne vom retrage probabil in buncar si vom incerca sa documentam activitatea noastra din anii anteriori, nefiind specificat in nicio conditie ca este sarcina noastra sa punem aceste rezultate la dispozitia celoralti.”

Conceptul noului album are legatura cu pasarile?

„Da, Avifauna este o descriere a animalelor care zboara, pasarile. Avifauna este o explorare a subiectelor ce graviteaza in jurul zborului si a calatoriilor transcendentale in Cealalta lume, ca si creaturi inaripate sau purtate pe spatele Harpiilor sau a altor animale care zboara. Cercetarea noastra in cunoasterile samanice, precum si a traditiilor spirituale ale aceastei lumi pestrite, ne-au determinat sa consideram zborul ca pe un simbol superior al transcendentei, si pasarea ca pe un ultim mesager al calatoriei in cealalta lume. Dupa ce am declarat intentia noastra de a explora aceste teme, trupurile si sensurile creaturilor inaripate, atat de multe, au fost impartasite noua, conducandu-ne la cea mai adanca posibila explorare a relatiei dintre om si fratii nostri aerieni.”

Si, dupa multe raspunsuri detaliate pline de inteles date de-a lungul anilor de FAUNA si selectate aici, am ajuns la sfarsitul anului 2011. Lucrurile au mers mai mult sau mai putin in calendarul propus, ceea ce este insa important e faptul ca FAUNA este gata sa impartaseasca un nou „ritual” cu fanii.

Salutari, Echtra si Vines. Ma bucur sa va cunosc. Cum vi se pare materialul de mai sus? Este inca de actualitate, inca va regasiti in declaratiile date cu ceva timp in urma? Este aceasta o imagine completa a ceea ce reprezinta FAUNA pentru voi?

„Orientarea filozofica a proiectului FAUNA a ramas remarcabil de consecventa in cei 7 ani de existenta. Multe interese diferite au jucat un rol in evolutia noastra, dar directia principala a proiectului nostru a ramas neschimbata.”

Cum sunt privite zilele actuale de pe celalalt continent, din padurile din Cascadia? Va afecteaza sau va influenteaza recesiunea economica, preocuparile zilei de maine, globalizarea sau politicile mai mult sau mai putin corecte ale celor ce guverneaza lumea?

„Desigur ca economia afecteaza vietile noastre, si, de asemenea, exercita, din pacate, o influenta asupra dezvoltarii proiectelor noastre. ‘Cei care conduc lumea’, din pacate, ne-au condus spre un final foarte disperat, iar acest lucru va afecta cu siguranta exprimarea noastra in toate felurile. Este, probabil, demn de remarcat, totusi, faptul ca procesul de domesticire si asezare subliniaza situatia nesustenabila in care am intrat. Cataclismul cu care ne confruntam este inerent insasi civilizatiei, mai degraba decat un produs secundar nefericit al politicilor particulare sau anumitor procese guvernamentale.”

In ultimii ani au avut loc in toata lumea catastrofe majore: eruptii vulcanice, inundatii, cutremure, incendii, boli… vine cu adevarat sfarsitul lumii? Au avut maiasii dreptate? Ar trebui sa ne fie frica de ceva?

„Pare clar ca lucrurile se indreapta spre o mai mare disfunctie si dezorganizare iar senzatia de teama ar parea un raspuns adecvat la precaritatea situatiei noastre. Dupa cum s-a mentionat anterior, specia noastra este un animal din Pleistocen si este cel mai potrivit pentru un stil de viata vanator-culegator. Experimentul pe care l-am adoptat, care a ajuns sa fie numit civilizatie, este un esec sumbru pe toate nivelurile. Nu va dura niciodata, iar Pamantul nostru nu a fost niciodata menit sa sustina populatii umane de aceasta dimensiune. Un val masiv de morti este inevitabil, iar noi sustinem cu entuziasm reechilibrarea energiei intruchipata pe aceasta planeta, desi stim ca este putin probabil ca noi insine sa fim crutati.”

Am ajuns la 7 miliarde de oameni pe Pamant. Este aceasta suprapopulare o amenintare? Resursele continua sa scada, sunt dezechilibre peste tot, am uitat sa respectam natura, sa comunicam cu ea, sa fim parte din ea… chiar am ajuns sa credem ca natura este parte din ceea ce putem domina, invinge, cuceri… continuam sa fugim, din inertie, dupa umbre pe care nu le putem nici macar identifica sau recunoaste… doar fugim… Sistemul tinde sa domine si sa distruga individualitatile, omul devine un supravietuitor clandestin, meschin si banalitatea survoleaza deasupra unei lumi mult prea ignorante si indiferente, care se refera la valori complet depasite… Ar putea fi meditatia o cale prin care ne-am putea intoarce la simplitate, la repere normale si o moralitate corecta? Este aceasta evolutie homo sapiens sapiens un pas inainte sau involuam zilnic in mod ireversibil? Putem vedea o licarire de lumina la capatul tunelului?

„Nu pot pretinde ca inteleg tot ceea ce vorbesti in aceasta avalansa de intrebari, dar cred ca am inteles starea generala si implicit pozitia filozofica spre care arati. Sunt impresionat de imaginea alergarii ‘… dupa umbre nu putem nici macar identifica sau recunoaste’, si rezonez foarte mult cu aceasta identificare a vidului vietii moderne si cu confuzia psihicului postmodern.

Ca persoana care mediteaza, am o mare incredere in acest tip de practici spirituale. Modelele obisnuite si tendintele conditionate care alcatuiesc o mare parte din comportamentul uman pot fi depasite doar prin imbratisarea a ceva mai profund, o constiinta primordiala pe care o impartasim cu lumile animale si vegetale. Acest mod de a fi poate fi atins prin procese de meditatie si, in acest fel, putem calatori inapoi in perioada evolutionista si sa atingem ceva legat intrinsec de cine suntem cu adevarat.”

Pot religia si spiritualitatea sa se intersecteze undeva? Pot fi ele complementare? Unde incepe una si se termina cealalta?Aceasta fiind spuse doar daca acceptam sa nu facem referire la universurile paralele…

„In general, religia nu se mai poate ingriji de necesitatea spirituala a oamenilor. Toate traditiile religioase contin inauntrul lor semintele propriei irelevante, deoarece riturile conventionale si subscrise pe care acestea le genereaza nu pot facilita vreodata deschiderea adevaratei persoane. Este probabil util sa amintim de distinctia folosita in istoria religiilor, anume aceea dintre formele ezoterice si exoterice de traditie bisericeasca. Mircea Eliade a scris foarte convingator despe maniera in care toate religiile au o forma exoterica, sau despre carcasa exterioara a religiilor, ca si despre esenta ezoterica ce nu poate fi redusa la dogma fatetei publice a fiecarei forme religioase. Aceasta esenta ezoterica a tuturor religiilor poate oferi cautatorului multe in termeni de inspiratie, daca putem vedea prin formele solide ale aspectelor lor cunoscute.”

Explica-mi: Cascadia este un teritoriu care ar trebui separat de restul Americii? Putem face comparatii cu alte regiuni ale lumii?

„Noi am scris in alta parte de relatia noastra cu acest concept al Cascadiei. Voi spune aici doar ca suntem mai atrasi de Cascadia ca si arhetip mitic decat in termeni de strategie politica. Afirmam nevoia animalului uman de a avea o relatie mai profunda cu pamantul, relatie dezvoltata prin reconectarea zilnica si mituri ale destinelor noastre legate.”

Incet, incet ne reintoarcem la FAUNA…. Cum de s-a ajuns la aceasta termen? Exista o semantica pe care fanii conceptului vostru artistic ar trebui sa o inteleaga? Poate fi inteleasa FAUNA fara legatura cu natura?

„Nu, FAUNA nu poate fi inteleasa adecvat fara referinta la PAMANT, locul din care am izvorat. Cuvantul ‘fauna’ reflecta alianta noastra cu fratii nostri din regnul animal. Intelegerea oamenilor ca o specie separata ce nu se afla in relatie cu alte animale este pentru noi o anatema, si speram sa trezim si in altii o infratire reverentiala si familiala cu intreaga lume animala.”

Trupa a luat fiinta acum 6 ani, si totusi pana acum nu a lansat decat 2 albume…. De ce nu ati alocat mai mult timp pentru FAUNA? Proiectele celelalte au avut o importanta mai mare?

„Ritualurile FAUNA necesita periode de pregatire foarte lungi si extrem de elaborate, si suntem in acelasi timp si niste indivizi foarte ocupati. Nu as spune ca alte cai de exprimare au fost mai importante, ci mai degraba ca suntem oameni moderni si nu putem oferi proiectului timpul pe care il merita.

Cei ce ne-au vazut pe scena pot observa ca executia unui rit FAUNA, lucru care eventual se transforma intr-un ‘album’, reprezinta o serie de actiuni mult mai complicate si laborioase decat ce face o trupa obisnuita atunci cand compune si inregistreaza un LP.”

Vorbeste-mi, te rog, despre fiecare proiect muzical ce are de-a face cu membrii FAUNA…

„Fiecare avem un proiect solo, cu Echtra care inregistraza si scoate albume, documentand actiuni rituale live, si cu Vines dand multiple spectacole. Am facut parte si din proiecte comune, in afara de FAUNA, cum ar fi THRENOS si FEARTHAINNE. Toate aceste ‘vene’ vorbesc, intr-un fel, aceluiasi mit ca si FAUNA, si reflecta nuante ale orientarii noastre filozofice si spirituale catre viata.”

Noul album va iesi pe piata la inceputul anului urmator. 74 de minute, 3 piese si doua interludii…. Cum suna Avifauna, din punct de vedere muzical? In ce consta schimbarea stilistica?

„Pentru un obiect aural, ‘Avifauna’ nu ii va surprinde pe cei care au urmarit FAUNA. Valorile de productie sunt intr-adevar mai mari, dar fundamental sunt in acelasi stil cu celelalte lucrari muzicale ale noastre. Au fost adaugate violoncelul si vioara, iar chitarile electrice si tobele le-am inregistrat intr-un studio, deci sunetul este mult mai plin si placut. In plus, credem ca este, de departe, cea mai coerenta si integra lucrare pe care am generat-o pana acum.”

A trebuit sa acceptati compromisuri mari pentru ca albumul sa fie lansat de o casa de discuri?

„Compromisurile au fost surprinzator de putine. Orientarea noastra initiala de a scoate albume pe piata presupunea crearea unui ambalaj propriu, oricat de laborios si mult ar fi durat. Distribuiam lucrarile noastre singuri, multe dintre ele ca si cadouri, ferindu-ne de incercarile de profit din partea companiilor si corporatiilor. Cu toate ca a trebuit sa acceptam ca economia bazata pe bani beneficiaza acum (oricat de infim) de pe urma existentei FAUNA, integritatea estetica a produselor noastre a ramas, in cea mai mare parte, neatinsa.”

Nu ati primit oferte din partea caselor de discuri mai mari, reprezinta muzica voastra un interes pentru casele de discuri, in asa masura incat sa va ofere o promovare masiva dar si o distributie mondiala? Black Metal-ul chiar este in ascensiune… Southern Lord sau Profound Lore au trupe de calitate….

„Suntem cu certitudine deschisi pentru a fi primiti intr-o casa de discuri cu o distributie mai larga, dar avem ca prioritate lucrul cu acele case de discuri dornice de a onora viziunea noastra. Inainte de a accepta o colaborare cu o casa de discuri, suntem atenti ca aceasta sa fie in acord cu noi in ceea ce priveste estetica, si preferam sa lucram, in general, cu persoane care ne sunt familiare. Nu am ales intentionat sa lucram cu case de discuri mai mici, alegerile mai degraba au fost ghidate de intuitie si necesitate. Vom vedea daca exista schimbari din acest punct de vedere in viitor.”

Nu am avut ocazia sa vad FAUNA live, in schimb cei care v-au vazut au avut numai cuvinte de lauda…. Care e diferenta dintre FAUNA in studio si FAUNA pe scena?

„Piesele inregistrate de FAUNA sunt o umbra a ritualurilor muzicale/spirituale/bazate pe executie, care dau nastere muzicii insasi. Suntem dedicati in intregime evenimentelor live, ca fiind manifestarea adevarata a trupei si privim albumele intr-o perspectiva benigna, ca artefacte dedicate celor ce nu pot veni la evenimentele noastre.”

Am inteles ca sunteti 4 pe scena…. Cum imi puteti descrie un ritual FAUNA veritabil? Cu ce difera fata de prima voastra aparitie pe scena? Cine sunt ceilalti doi membri, canta si in alte trupe?

„Da, in general aducem si alti muzicieni, pentru a intregi trupa pe scena, asta am facut in ultima vreme. Nu a fost cazul in incarnarile initiale FAUNA, am aparut pe scena vreme de multi ani in formula duo. Am creat si ritualuri in colaborare cu alti artisti (cel mai notabil fiind Lina McLean), care nu sunt neaparat colaboratori, cat co-facilitatori ai ritualului pe care il interpretam.”

Vreau sa cred ca dupa ce noul album va fi lansat, veti lua in considerare organizarea unor turnee… Unde ati vrea sa concertati? In ce locatii si in ce parti ale lumii?

„Da, FAUNA este cu siguranta interesata sa prezinte ceva din creatia sa unei lumi mai largi. Suntem interesati de o iesire europeana, in principiu, cu toate ca pare extrem de complicat sa transmutam complexitatea FAUNA pe un alt continent”.

Ar putea ritualul Fauna sa rezoneze la fel de bine atat in concertele indoor cat si in cele outdoor? Care ar fi diferentele?

„Preferam sa concertam in aer liber, intr-un mediu in care adancimea relatiei noastre cu restul de fenomene naturale poate fi observata clar, cu toate ca in ultima vreme am fost nevoiti sa creem evenimente care sa sune bine si intre 4 pereti. Ne place provocarea de a crea medii de conducere spre calatorii spirituale, indiferent ca sunt in mijlocul salbaticiei sau in mijlocul unui oras modern.”

Care este importanta bookletului si cover art-ului de pe album? Are imaginea un rol pentru FAUNA? Am vorbit deja despre simbolism.

„Da, detaliile estetice sunt foarte importante pentru noi, aproape la fel de importante ca si muzica in sine. Produsul care este creat sa reprezinte trupa, artefactul care va fi in mainile cuiva, este compus cu mare grija la toate nivelurile. Foarte multe intelesuri stratificate sunt luate in considerare si ne straduim sa creem ceva ce poate rezona cu esenta fiecaruia.”

Putem vorbi de fanii FAUNA? Primiti mesaje, discutati cu acestia… sau le luati in considerare recomandarile?

„Avem cativa fani foarte apropiati pe care preferam sa ii privim drept colaboratori mai degraba decat ‘fani’. Unii dintre acestia au mers pana foarte departe in a marca felul in care sunt conectati cu FAUNA, inclusiv a-si tatua corpurile si a-si transforma vietile, pentru a  reflecta influenta a ceea ce inseamna ‘FAUNA’. Suntem recunoscatori acestor persoane pentru inspiratia continua, directie si camaraderie.”

Cine sunt Echtra si Vines pe langa muzica pe care o creaza? Sunteti oameni sociabili, aveti prieteni, familie, copii? Cum arata o zi normala pentru fiecare dintre voi?

„Preferam sa permitem caracterelor mitice ‘Echtra’ si ‘Vines’ sa aiba existenta lor independenta de taramul material. Indivizii din spatele acestor apelative sunt, in mare, oameni moderni ca oricare altii: tati, iubiti, si persoane care se dedica contributiei in comunitatile lor.”

Putem accepta ideea de vise transformate in viziuni? Credeti in interpretarea viselor?

„Interpretarea in mod literala a viselor pierde din importanta lor ca si semnificatie psihica si, desi suntem foarte interesati de vise si cautam intelegerea acestora, ne ferim de transformarea acestui act intr-o actiune ‘factuala’. Procesul somatic de arheologie onirica este iluminant pentru noi si ne-a facilitate anume transfomari, avand in vedere ca suntem constant in cautarea intelegerii personale.”

Multumesc pentru oportunitatea de a intra in dimensiunea FAUNA! Va doresc ca toate visele sa devina realitate! O ultima intrebare: Ce reprezinta spiritul Underground pentru voi ?

„Multumim, Doru! Intrebarile tale au fost o provocare pentru noi si ne-au trezit multa inspiratie si curiozitate. Iti uram toate cele bune, si speram sa venim in Romania cat mai curand.

Spiritul Underground este pentru noi o maniera de a tese, intr-un fel, obscuritatea ce, in mod necesar, insoteste arta adevarata, impreuna cu intelegerea noastra ca si fiinte pamantesti. Realitatea chthonica a existentei noastre, capacitatea noastra de a ne scufunda in pamant si de a ramane in comuniune profunda cu solul si energia pamantului, oglindesc angajamentul nostru de a ramane fideli viziunii noastre artistice si noua insine.”

 

 

Intrebari: Noiembrie, 2011; Raspunsuri: Septembrie, 2012

Comenteaza